Egyre tudatosabbak a fogyasztók és az étteremtulajdonosok is, akik szívesen választják a helyi termékeket, élelmiszereket. Ám, még van hová fejlődni – hangzott el a kaposvári Vármegyeházán tartott workshopon. A konferencián Dr. Szigeti Orsolya a Gazdaságtudományi Kar dékánja előadásában a helyi élelmiszerek piacra jutásának lehetőségeit mutatta be. Mint kiemelte: többek között hatékonyabb kommunikációra lenne szükség a termelők a fogyasztók valamint a gasztronómia szereplői között. Hozzátette: a magas minőség mellett a megkülönböztető csomagolás, az egységes jelölés is hozzájárulhatna ahhoz, hogy növekedjen a helyi termékek bizalmi értéke.
A workshopon Vrancsik Tibor az őstermelők, Ivánfi Balázs az Erzsébet Sörház tulajdonosa pedig a vendéglátósok szemszögéből beszélt a helyi termékek fontosságáról és a népszerűsítési lehetőségekről.
A kezdeményezéshez immár második alkalommal csatlakozott a Somogy Megyei Önkormányzat, és a Foglalkoztatási Paktum. A cél, hogy összehozzák a termelőket és a fogyasztókat.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 2015 óta rendezi meg a helyi termék napot. Legközelebb május 17-én, a Kaposvári Egyetemen, a Senior Egyetem program keretében várják az érdeklődőket.
https://archive2020.ke.hu/kezdolap/hirek/1501-a-bizalomra-epul-a-helyi-termekek-eladasa#sigProId5ccbb22d26






