Mi, ezen híradás szerzői ennek egyik altémájával foglalkozunk, amelynek címe Erdei iskolák, terepi vizsgálatok. Kutatásunk végső célja az, hogy a vizsgált mintánkon az alsó tagozatos korosztály környezetismeret tantárgybeli oktatásának eredményességi vizsgálatát végezzük el különböző oktatási környezetben és módszerekkel. Ezt a vizsgálatot a 4. évfolyamos, alsó tagozatos, gyakorlóiskolánkba tanulók mintáján folytatjuk az erdő és életközössége témakörében. Összességében három különböző oktatási környezet eredményességét kívánjuk mérni. A vizsgálat kezdetén bemeneti tudásszintmérést, a végén kimeneti tudásszintmérést végzünk.
Az egyik helyszín tantermi, ott a szokásos módon folyik a tanítás, a második a SEFAG Erdészeti és Faipari Zártkörűen Működő Részvénytársaság által fenntartott kaposvári Erdők Háza oktatóközpont, a harmadik a SEFAG-hoz tartozó Sziágyi Erdei Iskola (Lábod–Rinyabesenyő). Nyilvánvalóan nemcsak a tanulási környezet, de az e környezethez illeszkedő oktatási módszerek is különböznek. Az egyik osztály az Erdők Házában szeptember 18–19-én, két délelőtt tett látogatást. A másik osztály 20-án töltötte egész napját a Sziágyi Erdei Iskolában. Az Erdők Háza modern, kiváló kiállításával, interaktív szemléltető anyagával és oktatótermével segítette a tananyag elsajátítását. A Sziágyi Erdei Iskola épülete és udvara igazán természetközelben, egy erdő közepén van. Itt az erdővel a maga valóságában találkozhattak a gyerekek, miközben egy tanösvényt bejártak. Mindkét helyen lehetőség volt a tananyaghoz kapcsolódó játékra is.
Mind a gyerekek, mind a pedagógusok visszajelzései nagyon pozitívak voltak ezekről az érdekes, motiváló tanulási környezetekről. A helyi média is hírt adott a vizsgálatunkról, a Kapos Televízió Híradójában és a Somogyi Hírlapban is szerepeltünk. A leírt programokat a Pedagógiai Kar kutatásában résztvevő oktatók, Szántóné Tóth Hajnalka egyetemi tanársegéd és Doba László főiskolai docens szervezte.
https://archive2020.ke.hu/kezdolap/hirek/1704-gyakorloiskolasok-termeszetkozelben#sigProId1304151e56






